pracuj z glowa

Uporczywe bóle kręgosłupa i napięcia w okolicy karku i obręczy barkowej – to zmora każdego, kto długie godziny spędza przy biurku.

Jak temu zaradzić i jak prawidłowo siedzieć pracując przy komputerze, podpowiada fizjoterapeutka JOPAClinic - Anna Wakulewicz Fizjoterapia.

  • krzesło - wysokość siedziska dopasowana tak aby stopy stały płasko na podłodze, a uda znajdowały się delikatnie wyżej niż kolana
  • oparcie fotela dopasowane tak aby kręgosłup zachował naturalne krzywizny z podparciem odcinka lędźwiowego
  • biurko – blat biurka powinien znajdować się na wysokości łokci osoby pracującej
  • monitor – ustawiony w odległości około 50 cm od twarzy z górną krawędzią na lub pod linią oczu. Głowa powinna znajdować się w linii prostej z ramionami i biodrami
  • klawiatura – ustawiona ok. 10-15 cm od krawędzi biurka, aby przedramiona były oparte o blat

Zalecane regularnie wstawianie, maszerowanie, ćwiczenia przy biurku najlepiej co godzinę!



Nasza strona www używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza zgodę na ich użycie.