Dzisiaj z cyklu JOPA na zdrowie - o rozciąganiu, czyli popularnym stretchingu. Regularny, jest dobrą formą treningu, zaleca się go głównie osobom z bólami napięciowymi
i odczuciem sztywności. Sprawdzi się zarówno wśród zawodowców, jak i osób prowadzących mało aktywny tryb życia. Nasza fizjoterapeutka Natalia radzi i pokazuje kilka przykładowych ćwiczeń rozciągających. Ćwicz razem z JOPA Clinic:  

  1. Usiądź na piętach, wykonaj skłon w przód i staraj się sięgnąć rękoma jak najdalej.
    stretching1

  2. Połóż się na brzuchu, ramiona zegnij przy klatce piersiowej. Wykonaj wyprost ramion oraz luźno zwieś tułów.
    stretching2

  3. Uklęknij na jedno kolano, dłonie oprzyj o nogę z przodu. Przenieś ciężar ciała w przód, nie odrywając kolana od podłoża. Ćwiczenie wykonaj na obie strony.
    stretching3

  4. Usiądź, ugnij jedną nogę. Wykonaj skłon do nogi wyprostowanej i staraj się złapać za stopę obiema rękoma. Pamiętaj, aby podczas skłon kręgosłup był jak najbardziej prosty. Ćwiczenie wykonaj na obie strony.
    stretching4

  5. Stojąc lub siedząc zegnij jedną rękę nad głową i połóż ją na łopatce po tej samej stronie. Druga ręką przyciągaj łokieć w kierunku głowy. Ćwiczenie wykonaj na obie ręce.
    stretching5

Pamiętaj, prawidłowo wykonywane ćwiczenia przyspieszają regenerację oraz zmniejszają bolesność mięśni. Dodatkowo zwiększają mobilność stawów, co pomaga przy wykonywaniu ćwiczeń o wyższym poziomie trudności.


Nasza strona www używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza zgodę na ich użycie.